BTT

Activitats i sortides de la secció BTT de AEMdeKP

21/09/2013 SORTIDA CAP DE SETMANA DE BTT RIALP 21 i 22 SETEMBRE 2013

LES NOSTRES SORTIDESPosted by comunicació AEMdeKP 28 Feb, 2015 17:10:43
Nova edició de la sortida bianual de BTT familiar a la zona del Pallars Sobirà (Rialp)
Dissabte 21 de setembre, trobada com és habitual, a la tarda, per tal d’acomodar-se, aquesta vegada, com a novetat, a la mateixa localitat de Rialp, concretament a l’Hotel Victor (que ens va fer molt bons tractes). En total, un grup de 11 “beteteros” de Capellades i 12 acompanyants, per un total de 23 persones. Durant la tarda, visita a la propera població de Sort, on vam comprar loteria (una vegada més, tampoc va tocar). Sopar d’exquisit menú al mateix Hotel Victor i després d’unes quantes copes (no masses) a dormir que l’endemà havíem de matinar.
Diumenge 22 de setembre ens llevem molt d’hora, petit “tentenpie” a base de magdalenes, cafè i amb els cotxes cap al punt de sortida a Esterri d’Àneu. Una baixa d’última hora, el Mon, que durant la nit es va trobar indisposat, finalment ocasiona que a la sortida només fórem 10 bicis. Estem de sort, el dia es presenta sense un núvol i fresquet (0 graus a Esterri d’Àneu), perfecte per a la pràctica del BTT.
La sortida en BTT només consistia en una “petita” pujada des d’Esterri d’Àneu (1000 metres), fins a l’estany de la Gola (2.250 metres), és a dir, un desnivell total acumulat d’uns 1.300 metres.
Pujada sense cap mena de problema, apart dels que comporta l’acumulació sobtada de desnivell del terreny. Primer, un petit tram d’asfalt i després, bàsicament per pista en no gaire bon estat, encara que prou correcte per a la pràctica del BTT.
ITINERARI SEGUIT: Esterri d’Aneu (1000 metres), Unarre (1200 metres) Cerbi (1.420 metres) - Pla de Sartari (1.950 m) - Estany de la Gola (2.250 m). Temps pujada fins a l’estany, d’unes 3 hores. Baixada 1 hora aproximada, pel mateix camí, tret d’una variant per corriols molt i molt entretinguts des de Cervi fins a Unarre. Menció especial, apart de l’important desnivell acumulat de la pujada, de l’últim tram (200 metres de desnivell), que com estava previst, vam fer a peu, alguns amb la bicicleta al costat (per tal de baixar després, “trialejant”) i d’altres que van deixar-la “abandonada”, al principi de la pujada. Vistes impressionants durant tota la ruta, especialment a dalt de l’Estany de la Gola, on vam fer un entrepà, tres valents es van banyar (Xato, Joan Garcia i Jordi Martí) i vam tenir un emocionant record per al nostre company (q.e.p.d.) en Jordi Vidal.
Participants en la ruta BTT: Bet (molt bé per l’única fèmina del grup!!), Joan Pérez, Toni Vidal, Joan Garcia, Xato, Jordi Martí, Joan Pinyol, Burbu, Oscar Luna i Àngel Llorens.
En resum, una gran sortida de BTT (sense cap caiguda ni incidents mecànics d’importància), amb final a peu i bany amb sorpresa a l’Estany de la Gola, en un dia de sol magnífic. Mentrestant, les senyores, nens i acompanyants, fins i tot van collir alguns bolets a la propera estació d’esquí de Port-Ainé.
Final de l’estada amb el ja habitual dinar a la Taverna del Castell de Rialp i tornada cap a Capellades, en un cap de setmana que podem considerar com a rodó. Fins d’aquí dos anys.
Esperem que s’animi més gent que ja en tenim una altra de preparada!!

Les fotos

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.